IDFA IOS kullanıcılarını izlemek aracıdır. Bir tracking aracıdır. Apple’ın IDFA güncellemesi ile şirketler, uygulamalarının hangi verilere erişmek istediğini bildirmek zorunda. Ayrıca kullanıcılar, onları kimin takip edebileceğinin sorumluluğunu IOS kullanıcılarına bırakıyor. Bu kişisel verileri korumak için iyi bir şey olsa da Devre dışı dijital pazarlamacılar için ölçümleme anlamında olumsuz bir durum.
Android’e GPS ADID denir. Bir kullanıcının, “Google – Reklamlar” altındaki ayarlar menüsünde kendi GPS ADID’sine erişimi vardır. Google’da son güncellemede buna benzer bir güncelleme yapacağını duyurdu. Dijital pazarlama tarafında nasıl bir çözüm üretileceği 2022 yılında netleşebilir. Ayrıca Google, 2023’ün sonuna kadar Chrome’da cookie tracking sürecini sonlandıracağını duyurdu.
Sign in to your account