Lead, markanıza, işletmenize, ürün ve hizmetlerinize herhangi bir şekilde ilgi göstermiş kişiye denir. Lead generation, hedef kitlenizde çevrimiçi potansiyel müşterileri çevrimiçi canlı etkinlikler, sosyal medyada oluşturduğunuz formlar, blog içerikleri, kuponlar, webinarlar ile şirketinize, markanıza, ürün ve hizmetlerinize ilgi gösteren kişiye dönüştürülmesine denir. Lead generation Inbound Pazarlamanın ikinci ve en önemli adımıdır. Burada çevrimiçi hedef kitlenin ilgisi çekilir ve satış için nitelikli potansiyel müşter haline gelir. Koray Tuğberk Gübür’ün İçerik Bulutu’nda hazırladığı dijital pazarlama trendleri yazısında yayınladığı inbound rakaları da bu konunun önemini işaret ediyor: Inbound Lead’ler %61 daha az maliyetli. (Kaynak: HubSpot) Ortalama CPL, 5 aylık bir inbound marketing çalışması sonrası %80 düşüyor. InBound Marketing, 1 dolar ile geleneksel yöntemlere göre 3 kat fazla dönüşüm getiriyor. (Kaynak: Oracle) Burada karşımıza Lead nurturing kavramı çıkıyor. Lead Nurturing: Potansiyel Müşteri İhtiyaçlarını Karşılama ya denir. Bu yöntemle potansiyel müşterileri yanıtlama, müşteri bakımı ve elde tutmaya amaçlanır. Bu yöntemle satışların %20 arttığı gözlenmiştir. Koray yazının devamında Lead Nurting ile ilgili Dijital pazarlamacıların %52’si Facebook üstünden lead ürettiği, (Kaynak: New Breed) Üretilen lead’lerin %79’u asla müşteriye dönüşmüyor. Bunun temel nedeni ise Lead Nurturing’in eksik olduğu, (Kaynak: MarketingSpa)Lead’lerin %50’si, kaliteli olsa dahi müşteri satın alıma hazır hissetmediği (Kaynak: Gleanster Research) Üretilen lead’lerin sadece %25’i gelecek 12-24 ay arasında bir satın alım gerçekleştirmeye hazır olduğu gibi (Kaynak: Strategic Internet Consulting) faydalı bilgiler veriyor. Burada Landing page sayısı 31-40 arasında landing page sahibi olan şirketler, 7 kat daha fazla lead üretiyor. (Kaynak: HubSpot) 40’dan fazla landing page’i olan şirketler, 12 kat daha fazla lead üretiyor. Dijital pazarlamacıların %48’i, her kampanya için ayrı bir landing page üretiyor. (Kaynak: Serpstat) İnternetteki aktif trafiğin %80’i, landing page’lere gidiyor. (Kaynak: WordStream) gibi sayısal veriler Landing Page’lerin ne kadar önemli olduğunu, satışa giden yolda elimizdeki en büyük araç olduğunu gösteriyor.
Elbette bu Landing Page sayfaların tasarımı, hızı, responsive olması, mobil uyumluluğu, Landing Page sayfada video, gif kullanmak landing page sayfaların etkileşim ve görünürlüğünü dolayısıyla performansını arttırıyor.
Lead oluşturmanın ilk adımı Inbound marketing öğelerini kullanmaktır. Inbound marketing öğeleri; markanızın, işletmenizin web sitesi, sosyal medya hesapları, blogu, soru-cevap sayfası, forumu, telegram vb. satış-pazarlama kanallarını oluşturmaktır. Çevrimiçi ziyaretçi ilk olarak bu komünite üzerinden sizinle iletişime geçer. Ardından bu kanallardaki buton, banner, metin vb. eyleme/harakete geçiren mesajlar Call to Action(CTA) dediğimiz iletilere tıklar.
CTA aslında Lead Generation’da yer alan müşterilerin fiyat, hizmet, ürün, teklif karşılığı potansiyel müşteri bilgilerini toplamak için tasarlanmış landing page sayfalara gönderir. Bu landing page sayfa bazen yukarıda Lead Generation’da bahsettiğimiz instagram, facebook gönderi veya story’lerde yer alan ads formları da olabilir. Potansiyel ziyaretçi sitenin anasayfasından sosyal medyadan ve landing page sayfalardan bu formları doldurursa yeni bir Lead kazanmış olursunuz. Yani hepsi aslında bir zincirin halkaları gibi birbirine bağlıdır. Inbound Lead’de tam olarak aslında budur. Yani talep toplamaktır.
B2B Lead generation, B2C Lead Generation, CTA Lead Generation, Facebook Lead Generation, Instagram Lead Generation, PPC Lead Generaion,
Sitenize gelen ziyaretçileriniz hakkında ne biliyorsunuz? Adlarını, e-mail adreslerini biliyor musunuz? Hangi sayfaları en çok ziyaret ediyor, sitede neler yapıyorlar, nasıl haraket ediyorlar lead formu doldurmadan önce ve sonra neler yapıyorlar? Bu soruların cevaplarını bilmiyorsanız, sitenizi ziyaret eden kullanıcılarla bağlantı kurmak için zorlanabilirsiniz. Bunlar; Google Analytics, Hotjar, Hubspot vb. araçlardır. Şirketlerin %71’i 1000 ve altında ortalama 500 potansiyel müşteri bulduğunu görüyoruz. Normalde ortalama bir sektörde lead başına en düşük maliyeti 10 ile 25 $ olarak biliniyor. Finans, Yazılım, Pazarlama vb. sektörlerde bu oran daha da yükseliyor. Lead’leri kendiniz üretebilir veya Lead satın alabilirsiniz. Ancak tavsiyemiz Lead’leri kendiniz üretmeniz veya tüm süreçlerine hakim olarak ürettirmeniz. Çünkü ürünü, markayı, işletmeyi en iyi siz tanıyorsunuz. Ürettiğiniz Lead içeriği, kanallarınızda pazarlama, dönüşüm takibi yaparak spam’e düşmeden kara listeye alınmadan potansiyel ziyaretçilere ulaştırmanız çok daha iyi olacaktır.
Sign in to your account